MyInfoVitamin

Shaklee Effect : GEMPAR !! Bahaya Ostematrix Untuk Ibu Mengandung !

Cram Kejang Kaki Ketika MengandungCramp aka Kejang Kaki Semasa Mengandung (ihsan Google)

Eh, betul ke bahaya untuk ibu mengandung ? Bahaya macam mana ni ? Jom saya nak cerita pengalaman saya.

Saya secara peribadi memang bukan jenis yang suka minum susu. Memang tak berapa gemar minum susu dari kecil. Bila sudah dewasa, berumahtangga dan kemudian mengandung pula, doktor akan selalu nasihatkan saya untuk minum susu setiap kali ada pemeriksaan rutin. Ini kerana susu adalah sumber kalsium yang sangat penting bukan sahaja untuk perkembangan, pembentukan tulang dan gigi bayi yang sihat tapi juga untuk tulang dan gigi kita sendiri.

Nak tak nak, dalam keadaan “terpaksarela” saya carilah juga susu untuk ibu hamil. Itu pun cari yang berperisa bukannya rasa asli. Memang rasa susah sangat nak telan susu. Rasa macam errr.. tak tahu nak cerita. Tak sedaplah senang cerita. Jumpalah juga susu untuk ibu mengandung jenama XXXXX perisa coklat. Excited mulanya nak minum tapi bila dah rasa, memang ada juga rasa dan bau susu tu ( dah memang susu pun kan :-D). Minum juga tapi selang seli. Kadang kadang lupa, tak sempat atau buat buat lupa ūüėÄ

Akibatnya masa kandungan dah masuk trimester ke 3, saya kerap kena kejang kaki atau leg cramp. Memang sakit sangat. Tension pun ada ! Saya yakin ramai juga di luar sana yang ada pengalaman macam ni kan. Sebenarnya , ada beberapa sebab kejang kaki boleh terjadi pada ibu hamil.

Antaranya adalah  seperti :-

  • Pertambahan berat bayi dan badan
  • Kesan hormon progesterone
  • Kekurangan kalsium dan megnesium

Untuk dua sebab di atas memanglah di luar kawalan kita, tapi sebab yang ketiga kita boleh berusaha untuk elakkan. Pengalaman saya mengandungkan anak pertama dan kedua , saya memang selalu kena cramp. Memang jadi “acara” wajiblah bila masuk malam malam trimester 3 tuh. Anak ketiga tak sempat “merasa” sebab sudah melahirkan ketika kandungan masih kecil, sekitar 25 minggu.

OsteMatrix Shaklee - Kalsium MagnesiumOstematrix Shaklee

 Untuk anak ke 4 ini, saya dah jumpa Shaklee. Lantas saya terfikir untuk mencuba Ostematrix sebab Ostematrix ini adalah gabungan kalsium dan magnesium. Nak tengok apa jadi lepas ni. Setiap sebiji Ostematrix bersaman dengan 250mg. Untuk ibu mengandung dos yang disarankan adalah 1000mg , jadi saya ambil 4 biji sehari untuk melengkapkan keperluan (kunun nak elakkan rasa bersalah sebab tak minum susu hehe)

Susu yang biasa saya beli dulu hanya ada kalsium tapi yang ini ada keduanya. Kenapa perlu ada magnesium? sebab ia membantu penyerapan kalsium dengan lebih baik dan sempurna.

Apa effect nya Ostematrix Shaklee ? Kebaikan ? #shakleeeffect

Tiada Lagi Masalah Cramp @ Kejang Kaki
Amazingly, saya tak kena cramp langsung! Ajaib juga. Tidur malam saya tidak lagi di ganggu. Macam pelik pun ada, sebab tertunggu tunggu ia tiba tapi tak kunjung jelma.. Ewah !

Bertenaga
Lagi satu bangun pagi pun terasa segar bugar. Ia seolah olah memberi tenaga kepada saya. Pada usia kandungan 9 bulan saya masih lagi aktif buat kerja kerja rumah. Basuh bilik air, mop lantai hampir setiap hari, ulang alik ambil dan hantar anak ke sekolah dan memandu jauh untuk ke seminar. Itu belum di campur lagi usung anak anak kecil pergi ke pejabat pos dengan perut memboyot, dengan seorang dukung, sorang pegang tangan dan beg jinjit berisi barang pelanggan. Boleh lagi tu pergi shopping berjam jam dan pusing serata alam !¬†Fuhh nasib tak terberanak tengah jalan ! Ni yang saya kata “bahaya” tadi nih.¬†

Masalah Sembelit Hilang

Yang paling saya suka ialah masalah sembelit yang biasa menghantui saya waktu mengandung dan juga bersalin sebelum ini, kini selesai! Saya dapat rasa urusan di bilik air berjalan lancar yang dulunya kalau saya masuk berjam jam lamanya. Alhamdulillah. Rasa satu beban telah terangkat !

Mudah
Dan pastinya saya lebih suka Ostematrix sebab ianya dalam bentuk pil jadi tak adalah rasanya susu itu ;-). Nak bawa kemana mana pun lebih mudah

Inilah kisahnya bagaimana saya mula terpikat dengan Ostematrix Shaklee #shakleeeffect semasa hamil. Dan saya teruskan juga pengambilan selepas bersalin waktu berpantang. Nanti saya kongsi pulak pengalaman dengan Ostematrix semasa berpantang.  Boleh jenguk jenguk disini kalau nak tengok Set Mengandung Shaklee dan Set Berpantang Shaklee.

Ok setakat itu dulu, nanti kita stori  mori lagi ye. Selamat ber Ostematrix !

#shakleeeffectoog bersama AnakkuWiraku

******************************************************************************************* Mahukan harga lebih jimat ? Daftar saja sebagai ahli, sekali untuk seumur hidup dan anda dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan! *******************************************************************************************

WhatApps/SMS: 010-545 0225 
Shaklee ID: 864927 
Email: myinfovitamin@gmail.com
Pengedar Sah Shaklee Bukit Beruntung, Rasa, Rawang dan KL (Jln Sultan Ismail).
 **Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

2 thoughts on “Shaklee Effect : GEMPAR !! Bahaya Ostematrix Untuk Ibu Mengandung !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge