MyInfoVitamin

Cara Nak Hilangkan Ruam Lampin dan Ruam Susu (Rashes) Pada Bayi

Bagi yang ada anak kecil, pasti kita tak lepas dari masalah ruam lampin. Biasa dengarkan. Ia jadi kemerah-merahan dicelah kelangkang dan peha. Lebih teruk lagi ada yang sampai melecet kulit dan berdarah. Aduh kesian si kecil. Memang pedih apa lagi kalau terkena air. Menangis-nangis tahan kesakitan. Kita pula yang tak sampai hati nak basuh.

Ruam lampin ini terjadi akibat daripada tindak balas kimia bahan yang ada dalam lampin pakai buang bayi atau pampers dengan air kencing bayi itu sendiri. Apabila lama tak bertukar, lagi lah teruk keaadaan ruam lampin tersebut. Oleh itu, bagi anak yang kulit sensitif eloklah lampin tersebut kerap ditukar jangan tunggu sehingga berat dan penuh. Nanti kalau ada jangkitan kuman panjang pulak ceritanya. Satu lagi alternatif, kena cuba jaya cari lampin yang sesuai dengan anak kita. Kadang-kadang yang mahal belum tentu sesuai dengan nak kitakan. Jadi kena try dan adjust.

Selain itu, farmasi juga ada menjual krim yang membantu untuk masalah ruam lampin ini. Ada bermacam jenis, ibu-ibu bolehlah cuba tanya petugas di sana ya.

Sebut pasal krim ni, Shaklee ada satu krim yang boleh digunakan untuk pelbagai tujuan. Multi purpose cream gitu. Namanya pun Herbal Blend Multipurpose Cream.

Herbal Blend Multipurpose Cream

Herbal Blend Multi Purpose Cream

Ciri -ciri dan Kelebihan Herbal Blend Cream :-

  • Krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki.
  • Dingin, bermentol dan tidak berminyak.
  • Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.

Disebabkan Herbal Blend ni krim pelbagai guna, jadi ia boleh digunakan oleh seisi keluarga untuk pelbagai tujuan dan fungsi , antaranya manfaat krim ini ialah :-

  1. Mereka yang ada pecah tumit kaki, kasar pada lutut dan siku
  2. Anak-anak kecil yang ada ruam lampin
  3. Bayi yang ada ruam pada pipi atau kurap susu atau rashes
  4. Menhilangkan rasa gatal dan bekas gigitan nyamuk
  5. Terkena percikan api atau minyak panas
  6. Untuk urutan lembut di badan yang menyegarkan dan melegakan
  7. Dan pelbagai kegunaan domestik yang lain

Macam mana caranya nak gunakan untuk masalah ruam lampin dan ruam pada bayi ? Senang saja, oleskan krim ini tipis-tipis 2 kali sehari selepas mandi. InsyaAllah ibu-ibu akan nampak kesannya dalam 4-5 hari.

Ini antara contoh pengguna yang sudah pun menggunakan krim ini untuk masalah ruam lampin dan kurap susu (rashes)

Testimoni Ruam Lampin Herbal Blend Shaklee

Testimoni Herba Cream Hilangkan Ruam Susu 1

Ha, best kan . Kejap je dah nampak hilang ruam pada wajah bayi tu. Kulit pun jadi lembut dan mulus je . Jadi ibu-ibu, mulai hari ini, pastikan ada sekurangnya 2 tiub Herbal Blend krim. Satu untuk kegunaan dirumah satu lagi simpan dalam beg tangan untuk digunakan waktu-waktu kecemasan. Memang banyak kelebihan krim ni tau.

Harganya pun tak adalah mahal sangat. Hanya RM33 sahaja. Disebabkan fungsinya yang pelbagai dan harga yang mampu milik ini, krim ini memang selalu tiada stok, sangat- sangat laris dipasaran. Lagipun ianya boleh digunakan untuk seisi keluarga jadi memang sangat berbaloi.

Dalam stok saya pun tinggal tak banyak. Jika ibu-ibu nak mencuba krim ini, bolehlah hubungi saya seperti dibawah ya. Sampai berjumpa lagi.

Pertanyaan ? Hubungi Kami sekarang !

WhatApps/SMS: 010-545 0225 
Shaklee ID: 864927 
Email: myinfovitamin@gmail.com
Pengedar Sah Shaklee Bukit Beruntung, Rasa, Rawang dan KL (Jln Sultan Ismail).

One thought on “Cara Nak Hilangkan Ruam Lampin dan Ruam Susu (Rashes) Pada Bayi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge