Punca Tidur Berdengkur Dan Bagaimana Mengatasinya | Anda ada masalah tidur  berdengkur ? Atau mungkin pasangan anda ada masalah ini. Atau mungkin juga teman sebilik anda ? Jika tidak mengganggu tidur orang lain rasanya tidak menjadi soal tapi jika sebaliknya, bimbang orang lain makan hati pula. Buat para isteri pastinya seganlah jugakan kalau ianya “terover” sampai menyakitkan telinga si suami. Haish, hilang ayu !

Punca Tidur Berdengkur dan Bagaimana Mengatasinya

Read More →

Jom Pergi Umrah Percuma | Apabila tengok kawan kawan ramai yang telah mengerjakan umrah di Tanah Suci, saya pun teringin. Muda muda lagi mereka dah sampai ke sana. Waktu saya kecil dulu, yang biasanya pergi ke Mekah ialah orang orang yang dah berusia. Yang dah tua, atau pun yang dah pencen.  Tapi sekarang dah berubah. Muda belia lagi dah buat umrah. Seronoknya rasa !

Salah seorang kawan saya yang pergi kesana siap bawa sekali anak kecilnya 2 orang. “Cemburu” betul tengok gambar gambar kenangan mereka melawat kota Mekah dan Madinah. Allahuakbar ! Bertuahnya mereka anak beranak. Kalaulah saya pun dapat peluang yang sama, mesti rasa best sangat.

Read More →

Cara Senaman Kegel |  Saya yakin kebanyakan daripada anda yang membaca artikel ini pastu tahu tentang senaman  kegel atau sekurang kurangnya pernah dengar sebelum ini. Ok, Senaman Kegel juga dikenali sebagai senaman kemutan yang melibatkan gerakan  mencengkam otot lantai pelvis, seolah-olah mahu menahan kencing atau membuang air besar. Senaman ini mula diperkenalkan oleh Dr. Arnold Kegel 1948, iaitu seorang pakar gynea untuk membantu pesakitnya yang mempunyai masalah pelvis termasuklah mereka yang boleh terkencing ketika batuk dan bersin.

 Otot lantai pelvis akan menjadi lemah dan kendur setelah melahirkan anak. Proses kehamilan dan kelahiran menyebabkan regangan berlaku dan melemahkan otot lantai pelvis yang menyokong pundi kencing, usus dan rahim anda. Apabila otot tersebut menjadi lemah seseorang itu boleh mengalami masalah pengawalan kencing. Namun, yang paling menjadi perhatian ialah senaman ini juga dapat membantu memperbaiki hubungan intim suami isteri kerana ianya menguatkan daya kemutan  faraj wanita. Seelok eloknya senaman ini dilakukan selepas bersalin. Menarikkan ? Jom baca lagi macam mana nak buat senaman kagel. Read More →

Keputihan Semasa Hamil dan Cara Menghilangkannya | Keputihan atau vaginal discharge adalah lelehan dari faraj yang yang bersifat cecair berwarna seperti susu. Keputihan ini biasanya tidak berbahaya malah ia bertindak untuk mengekalkan kebersihan kawasan tersebut. Namun ketika mengandung, kebanyakan wanita akan mengalami keputihan yang luar biasa banyak.

Keadaan ini berlaku disebabkan oleh peningkatan aliran darah. Semakin menghampiri waktu bersalin semakin banyak keputihan yang akan dirembeskan. Ini adalah sesuatu yang normal untuk wanita hamil walaupun sebenarnya ia membuatkan kita berasa tidak selesa.

Read More →

Masalah Penghadaman dan Perut Buncit

Masalah Penghadaman dan Perut Buncit

Punca dan Cara Kempiskan Perut Buncit, Hilangkan Gastrik | Pernah tak rasa perut tidak selesa, sembelit,  mulut berbau,  najis berbau  (erkk, siapa yang najisnya wangi ? tapi maksudnya disini bau yang ekstrem, sampai rasa nak pengsan :-p) , mengidam makanan, perut berangin dan kembung ? Pernah tak ada rasa macam ni ? Biasakan . Kalau ada simpton macam ni, tandanya sistem penghadaman kita tidak begitu sihat.

Read More →

Sumbangan Meal Shakes Untuk Mangsa Banjir | Banjir yang melanda negara kita pada penghujung tahun lepas bukanlah banjir biasa. Banjir kali ini berskala besar. Negeri yang paling banyak mengalami kerosakan dan kemusnahan harta benda ialah Kelantan, Terengganu, Pahang dan juga Perak. Bukan sahaja mereka kehilangan harta benda, kerosakan kemudahan awam dan bangunan kerajaan termasuk sekolah, malah ada juga yang kehilangan orang tersayang. Bekalan elektrik dan telekomunikasi banyak yang terputus. Puluhan ribu mangsa telah ditempatkan di pusat pemindahan banjir mengikut kawasan masing masing. 

 Alhamdulillah, setelah seminggu berlalu, banjir sudah semakin surut. Namun, keadaan selepas banjir sangat menyedihkan. Rumah dan kenderaan banyak dihanyutkan arus deras. Jambatan dan jalan turut runtuh, tanah dan lumpur merata rata. Yang paling menyedihkan, ramai mangsa termasuk kanak kanak yang terpaksa berlapar berhari hari akibat terputus bekalan makanan. Allahuakbar ! 

Read More →

Promosi Vitamin Shaklee Januari 2015 | Seperti bulan lepas, bulan ini juga tak kurang hebatnya promosi suplemen kesihatan yang Shaklee tawarkan. Ha, bulan ni khas untuk mereka yang inginkan kesihatan yang optimum luar dalam, untuk awet muda, membantu mencegah penyakit kronik malah turut membantu hubungan suami isteri agar sentiasa hangat dan melekat ! Wah wah, dah tak sabar nampaknya nak tahu tu? Ok sedia !

Promosi Vitamin Shaklee Januari 2015 :-

Read More →

Azam Tahun Baru 2015

Azam Tahun Baru 2015 | Selamat Tahun Baru 2015 !! Alhamdulillah, dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki dapat melangkah masuk ke tahun baru. Jadi, apa azam anda tahun ini ? Ramai yang cakap nak tunaikan azam tahun 2014 lepas ,ngeee  :-)

Read More →

Water Filter, Penapis Air Terbaik dan Murah | Air merupakan unsur yang memainkan peranan yang sangat penting dalam urusan seharian kita. Baik untuk mencuci, membasuh, memasak, membersihkan diri dan untuk minum kesemuanya memerlukan air. Ibu saya pernah berkata, “biar tak da elektrik, jangan tak ada air”. Begitulah peri pentingnya air dalam membereskan keperluan kita sehari hari.

Namun perasan atau tidak, sumber air yang ada disekeliling kita banyak yang sudah tercemar.  Ini sekaligus menjejaskan kualiti bekalan air yang disalurkan. Bahan bahan cemar ini tidak dapat dilihat atau dirasa, tetapi mampu mendatangkan risiko kesihatan yang serius seperti kanser  untuk jangka masa panjang. Contoh bahan cemar yang mungkin berada dalam air pair rumah kita  ialah racun makhluk perosak, baja, bahan bahan kimia organik termasuklah benzene dan klorin. Malah terdapat juga logam berat seperti  arsenik, merkuri dan plumbum.

Read More →