Water Filter, Penapis Air Terbaik dan Murah | Air merupakan unsur yang memainkan peranan yang sangat penting dalam urusan seharian kita. Baik untuk mencuci, membasuh, memasak, membersihkan diri dan untuk minum kesemuanya memerlukan air. Ibu saya pernah berkata, “biar tak da elektrik, jangan tak ada air”. Begitulah peri pentingnya air dalam membereskan keperluan kita sehari hari.

Namun perasan atau tidak, sumber air yang ada disekeliling kita banyak yang sudah tercemar.  Ini sekaligus menjejaskan kualiti bekalan air yang disalurkan. Bahan bahan cemar ini tidak dapat dilihat atau dirasa, tetapi mampu mendatangkan risiko kesihatan yang serius seperti kanser  untuk jangka masa panjang. Contoh bahan cemar yang mungkin berada dalam air pair rumah kita  ialah racun makhluk perosak, baja, bahan bahan kimia organik termasuklah benzene dan klorin. Malah terdapat juga logam berat seperti  arsenik, merkuri dan plumbum.

Read More →

Promosi Buy 3 Free 1 Collagen Powder ’14 | Wah nampaknya bulan ini Shaklee betul betul baik hati nak lahirkan lebih ramai gadis dan wanita tampil  anggun, jelita dan menawan apabila  masuk ke tahun baru 2015 nanti. Apa tidaknya, sudahlah dengan promo vitamin untuk Set Kecantikan Kulit Double Promo Vita-C dan Vita-E, kini ada pula promosi terbaru yang keluar. Produk yang memang hot dan menjadi kegilaan ramai pula tu. Pasti ramai yang tak sabar nak tahu.

Ini dia!

Read More →

Cara Berkesan Hilangkan Bintik Hitam | Perasan tak di sekitar hidung kita dan tepi tepinya ada seperti bintik hitam dan putih yang melekat ? Rasa kasar dan berduri. Terpaksa kita tekan dan picit picit untuk keluarkan bintik bintik tersebut. Memang bukan mudah. Sakit pula tu.  Masalah bintik hitam dan putih ini di muka yang juga dikenali sebagai blackhead dan whitehead. Tetapi bagaimana ia terjadi dan macam mana cara nak menghilangkannya ?

Blackheads dan Whitehead. Bintik Hitam dan Putih Di Muka

Read More →

Assalamualaikum wbt

Set Shaklee Untuk Kesihatan Lelaki | Lelaki, suami atau bapa,merekalah hero, tempat anak dan isteri bergantung , merekalah jualah yang menjaga dan mencari rezeki siang dan malam buat  menyara seisi keluarga. Namun lelaki juga tidak terkecuali dalam menghadapi pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung, penyakit kencing manis, obesiti, strok dan lain lain lagi. Justeru kesihatan golongan ini tidak seharusnya dipandang enteng. 

Ada di antara lelaki yang mengalami perubahan hormon seawal usia 30 tahun yang memmkbawa kepada beberapa masalah kesihatan yang rumit . Read More →

Promosi YES Shaklee Disember 2014 yang Terhangat! | Pejam celik pejam celik, kita sudah pun masuk ke bulan yang terakhir untuk tahun 2014 ini. Sungguh cepat masa berlalu. Kadang kadang memang tak sedar langsung hari berganti hari dengan pantasnya.

Masuk hujung tahun, pasti banyak jualan murah dan promosi besar besaran di luar sana kan. Haa Shaklee pun tidak terkecuali untuk meraikan rakan niaga dan pelanggan yang setia selama ini dengan Year End Sale! Walaupun saban bulan memang ada promosi untuk produk yang terpilih, namun bulan ini lebih istimewa, lain dari yang lain. Disember ini bukan 1, 2 promosi hebat  tapi 4!!

Read More →

Destinasi Percutian Idaman Saya | Terus terang saya tidak pernah bercuti jauh ke luar negara. Paling jauh pun ke Thailand. Itupun sudah lebih 10 tahun yang lepas. Hampir kesemua tempat yang saya pergi berkisar dalam negara saja. Kesian saya kan. Jadi saya pun pasang angan angan.  Ingin pergi bercuti ke tempat yang menarik yang tidak pernah saya lawati. Nak tahu ke mana ? jom baca lanjut Destinasi Percutian Idaman Saya

Destinasi Percutian Idaman Saya

Read More →

Mengapa Makan Vitamin Tapi Tiada Kesan | Semasa awal awal saya mengambil vitamin Shaklee dulu, saya pun tidak sabar sabar ingin melihat perubahan yang diwar warkan. Tapi selepas beberapa hari dan masuk ke pula minggu, saya masih tak nampak sebarang kesan positif. Hati mula tertanya tanya. “Wajarkah aku teruskan ? Jadi ke tak vitamin ni ? “. Persoalan saya ketika itu ialah, saya sudah makan vitamin tapi mengapa tiada kesan ?

Saya yakin, bukan saya seorang sahaja yang menghadapi dilema ini. Anda yang diluar sana pun pasti ada soalan yang serupa berlegar legar diruang fikirankan. Tetapi tahukan anda, sebenarnya terdapat banyak faktor dan sebab mengapa vitamin yang kita makan tidak memberi kesan yang diharapkan. Apakah faktor faktor tersebut ? Read More →

Cara Nak Hilangkan Kulit Berminyak dan Berjerawat | Salah satu masalah yang sering dihadapi oleh kebanyakkan kita ialah kulit wajah yang berminyak. Lebih memburukkan keadaan lagi apabila terpaksa berada dalam keadaan yang panas untuk sesuatu jangkamasa. Kulit wajah terasa melekit dan tidak selesa. Keadaan ini menyebabkan jerawat mudah tumbuh. Ia bukan sahaja mencacatkan penampilan malah kulit yang berminyak dan berjerawat membuatkan tahap keyakinan kita berkurang. Jadi hari ini, saya nak berkongsi cara macam mana nak mengatasi kulit berminyak.

Sebelum itu, jom kita lihat dulu apakah punca kulit berminyak

Read More →

Detoks Dengan Vivix Shaklee | Super Detox Programme. Detoks atau detox adalah proses untuk menyingkirkan toksin, lemak yang menempel dan segala sisa sisa yang tidak perlu dalam badan. Jika tidak dibuang, bahan bahan ini boleh menyebabkan organ badan kita tidak berfungsi secara efisyen, khasiat makanan tidak dapat diserap secara maksimum malah boleh mengundang pelbagai penyakit.

Antara detox yang semakin popular sekarang ialah Detoks Program dengan Vivix. Sedikit info tentang Vivix Shaklee.

Read More →

Tips Cepat Kurus | Siapa yang inginkan badan yang gemuk dan berisi ? Pastinya semua mengimpikan tubuh yang sasa dan tegap untuk lelaki dan badan yang cantik langsing dan menarik untuk wanita. Tapi sayangnya, ramai di antara kita yang ada masalah berat badan. Sebelum mencuba pelbagai produk untuk kurus yang mungkin membahayakan nyawa, apakata cuba dulu tips cepat kurus ini.

9 Tips Cepat Kurus 

Read More →